ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) hatálya Halász Emese egyéni vállalkozó, a továbbiakban: „Eladó”) – által a www.halaszemese.hu weboldalon elérhetővé tett Termékeire, és a Termékekkel kapcsolatban az Eladóval bármely (szerződéses) jogviszonyba kerülő személyekre terjed ki.

Jelen ÁSZF alkalmazandó a www.halaszemese.hu weboldalon kínált Termékek tárgyában az online vásárlásokra és azok teljesítésére, a szerződés megkötésére és teljesítésére, a szerződésszegő magatartásokra, illetve a szerződés megszűnésével kapcsolatos szabályokra.

Jelen ÁSZF hatályba lépése: 2025.01.28.

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Halász Emese, egyéni vállalkozó (EV)
Székhely: 2500 Esztergom, dr. Groh József utca 2.
Levelezési cím: 2500 Esztergom, dr. Groh József utca 2.
Telephely: 2500 Esztergom, dr. Groh József utca 2.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Esztergom Város Önkormányzata, Polgármesteri Hivatal, NAV
Adószám: 53567354-1-31
E-mail: info@halaszemese.hu
Honlap: https://www. halaszemese.hu/
Bankszámlaszám: 58600575-15592396-00000000

A szerződés nyelve, a szerződés formája: A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.


Tartalom

1. Fogalmak
2. Vonatkozó jogszabályok
3. Árak
4. Eljárás hibás ár esetén
5. A szellemi tulajdonról és a szerzői jogról
6. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
7. Tárhelyszolgáltató, műszaki védelmi intézkedések
8. A honlap használata
9. A vásárlás folyamata
10. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
11. Külföldre történő értékesítés
12. Kiváló könyv garancia
13. Elállási jog
14. Kellékszavatosság, áruszavatosság, jótállás
15. Áruszavatosság
16. Jótállás
17. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek


1. Fogalmak

A jelen ÁSZF alkalmazásában az alábbi fogalmak a következő jelentéssel bírnak:

Eladó: más néven kereskedő. Aki e honlapon a Termékeit értékesíti.

Vevő: más néven fogyasztó, vásárló. Az a személy vagy szervezet, amely terméket vásárol a www.halaszemese.hu weboldalon.

Felek: Eladó és Vevő együttesen;

Fél: A Felek valamelyike;

Termék: más néven áru, a www.halaszemese.hu oldalon a termékek alatt a megvásárolható könyveket, e-könyveket és egyéb könyvvel, írással kapcsolatos termékeket értjük.

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

E-számlázás: Eladó a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.


2. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs Vevőrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

3. Árak
Az árak forintban értendők, nettó árak. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okokból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár esetén” pontja alapján jár el.


4. Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
– 0 Ft-os ár,
– kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezmény értékét tévesen feltüntető ár (pl.: 10000 Ft-os Termék esetén a 10 %-os kedvezmény feltüntetése mellett, nem a helyes 9000 Ft-os ár van kiírva, hanem más áron kínált a Termék).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a Terméket, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

5. A szellemi tulajdonról és a szerzői jogról

5.1. A www.halaszemese.hu weboldalon található könyvek az Eladó, Halász Emese saját szellemi alkotásai, a halaszemese.hu domain név pedig Eladó kizárólagos tulajdonában áll és a hivatalos weboldala.
A Vevő által megvásárolt könyvek tartalma Eladó tulajdonát képezik, amelyeket Eladó kizárólag személyes használat céljából és egyedileg tesz Vevő számára elérhetővé és bocsát a rendelkezésére. Minden olyan Tartalommal kapcsolatban, amelynek szerzőjeként Eladó került feltüntetésre, a szerzői jogi jogosultságokkal kapcsolatos (jog)nyilatkozatok megtételére és joggyakorlásra kizárólag Eladó jogosult.

5.2. A Vevő rendelkezésére bocsátott Tartalom nem másolható, reprodukálható, továbbítható, terjeszthető, nem tehető újra közzé, nyilvános vagy kereskedelmi célokra nem használható, kivéve, ha Eladó erre kifejezetten előzetes írásos engedélyt ad. Ennek hiányában a Tartalom módosítása vagy bármilyen más célú felhasználása, továbbadása Eladó szerzői és egyéb tulajdonosi jogainak megsértését jelenti és kártérítési kötelezettséget von maga után.

5.3. A fenti szabályok megsértése esetén Eladó jogosult figyelmeztetni az Elkövetőt, és megkérni, hogy rövid, maximum 5 mondatos idézet esetén a forrásmegjelölést tüntesse fel, több idézet, vagy akár a teljes könyv továbbítása harmadik fél részére esetén pedig figyelmeztetni, hogy per általi kötbért kell fizetnie Elkövetőnek. Ez esetben Vevő által már megfizetett díj/könyv kötbérként – mint átalány kártérítési összegként – Eladót illeti meg, továbbá Eladó érvényesítheti a kötbért meghaladó kárát is. Vevő a vásárlással kötelezettséget vállal a 2.1. és 2.2. pontban foglaltak betartására.

5.4. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájTerméklása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Halász Emese egyéni vállalkozó

6. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.
Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

7. Tárhelyszolgáltató, műszaki védelmi intézkedések
A halaszemese.hu domain név alatt lévő tárhelyszolgáltató: a Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
Rendszeresen mentés készül a weboldal teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat Dropbox adatbázisban tároljuk.

8. A honlap használata
8.1. Regisztráció
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
8.2. A Termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható Termékek lényeges tulajdonságairól az egyes Termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

9. A vásárlás folyamata

9.1. A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő Termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt Termékcsaládot, és ezen belül az egyes Termékeket. Az egyes Termékekre kattintva találja a Termék fotóját, ismertetőjét, árát. Vevőnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie.

9.2. Kosárba helyezés
Az Termék kiválasztása után Vevő a “Kosárba” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – Terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Vevőnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba az Terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott Terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Vevő számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az Vevő által kiválasztott Termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a “Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti Termékek eltávolíthatók, a kosárba tetszés szerint újabb Termékek helyezhetők, illetve a kívánt darabszám megváltoztatható.
Amennyiben Vevő a kiválasztott Terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel, ahol látható a kosárba helyezett Termék. Amennyiben Vevő nem kíván több Terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Pénztár” gombra! Amennyiben a kiválasztott Terméket szeretné ismét megnézni, vagy újabb Terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Tovább vásárolok” gombra!

9.3. A Kosár megtekintése
A honlap használata során Vevő a honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott Termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a Termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Vevő által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett Termékek árát is.
Amennyiben Vevő nem kíván további Terméket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.

9.4. Vásárlói adatok megadása
A „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomását követően megjelenik a vásárlói adatok kitöltési lehetőségei. A „Termékátvétel módja” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt Terméket személyesen kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Vevő köteles megfizetni megrendelés esetén.
A „Személyes adatok” szövegdobozban e-mail címét, a „Számlázási adatok” szövegdobozban teljes nevét, címét, telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási információ” szövegdobozban a rendszer automatikusan a „Számlázási adatok” során megadott adatokat tárolja. Amennyiben Vevő eltérő címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a pipát. A „Megjegyzés” szövegdobozban Vevő tetszőlegesen adhat meg további információt.

9.5. Fizetési feltételek
9.5.1. A weboldalon történő vásárlás esetén a fizetendő díj kiegyenlíthető
– bankkártyás fizetéssel,
– utánvéttel
– vagy átutalással a megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mailben megjelölt fizetési számlaszámra.
Az online fizetést biztosító szolgáltató a Stripe Inc., Székhely: 510 Townsend Street, San Francisco, CA 94103 USA, Regisztrációsszám: 4675506, Telefon: +1 888 963 8955, E-mail: support@stripe.com, Honlap: https://stripe.com/en-hu. Fontos, hogy Eladó semmilyen körülmények között nem kéri és nem kezeli a bankkártya adatokat.
Az átutalással történő fizetés a teljes vételár előre utalásával történik az MBH bank Nyrt. által vezetett számlaszámunkra: 58600575-15592396-00000000.
Utánvétes fizetés a Foxpost csomagautomatába, Foxpost házhozszállítás és a személyes átvétel átvételi lehetőségek esetében alkalmazható.

9.5.2. A díjakról elektronikus számla kerül kiállításra, a fizetést követő 8 napon belül. Az elektronikus számla a fizető fél (Vevő) által megadott e-mail címre kerül megküldésre. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a fizető fél által megadott e-mail címre kézbesített elektronikus számlát a fizető fél vagy annak arra jogosult képviselői vagy munkavállalói az elektronikus számla elküldése napján kézhez vették.

9.5.3. Eladó nyilatkozik, hogy az Áfa tv. szerinti alanyi adómentességet választotta, melyre tekintettel a díjakról kiállított számlá(k)ban általános forgalmi adó nem kerül felszámításra.

9.5.4. Eladó 9.5.2. pont szerinti számlájával szemben a kézhezvételtől számított 1 (egy) naptári napon belül lehet kifogással élni, azt követően tett kifogást Eladó csak abban az esetben fogad el, ha a számla nem felel meg valamely hatályos jogszabályban foglaltaknak.

9.6. Átvételi lehetőségek
A weboldalon történő megrendelés átvehető:
– Személyesen Esztergomban, előzetes egyeztetés után a helyszínt és az időpontot illetően. Ennek az átvételi módnak nincs többlet költsége vagy díja, sem a szállítás, sem a csomagolást illetően.
– Csomagszállítással foglalkozó cégek közbenjárásával, házhoz vagy automatába. Ezt Vevő a „Pénztár” oldalon tudja kiválasztani.

9.7. Szállítási feltételek, lehetőségek
A weboldal „Pénztár” oldalának tetején ismertetve vannak a szállítási módok és a szállítási költségek, melyet a Pénztár megfelelő mezőjében ki is kell Vevőnek választania. Vevő a neki legkényelmesebb, legjobb szállítási módot szabadon kiválaszthatja.

9.8. A weboldalon elérhető szállítási módok
– Foxpost házhozszállítás
– Foxpost csomagautomata
– MPL csomagautomata
Küldemény esetén az MPL és a Foxpost a címzett mobiltelefonjára és e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről.
További átvételi tájékoztatást a csomagszállító cégek honlapjain talál:
Foxpost: https://foxpost.hu/igy-hasznald-a-foxpostot
MPL csomagautomata: https://www.posta.hu/csomagautomata

9.9 Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
Vevőnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha Vevő már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy Vevő felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a Vevő által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a Termék. Vevő a megrendelésével tudomásul veszi, hogy Eladó jogosult a Vevő hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Vevőre hárítani. Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

9.10. A rendelés áttekintése
A fenti szövegdobozok kitöltését követően Vevő a „Tovább” gombra kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a „Vissza a kosároldalra” gombra kattintva törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár tartalmához. A „Tovább” gombra kattintás esetén Vevő az „Ellenőrzés” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Vevő által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Vevő által fizetendő összeget (ezeken az adatokon itt már nem változtathat, csak ha a „Vissza a rendelési adatok oldalra” gombra kattint).

9.11. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Vevő meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Vevő által megrendelni kívánt Termékeknek, valamint az Vevő adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését, mely fizetési kötelezettséggel jár. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Vevő minősül ajánlattevőnek.
Vevő a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Vevőt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Vevő ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Vevő mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

9.12. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Vevőnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Vevő megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Vevő ajánlata elfogadásának. Amennyiben Vevő azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Vevő adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám stb.), úgy Vevő köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Vevő a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó az Vevő ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Vevő ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Vevő számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

9.13. Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 15 munkanap.


10. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Vevő korábban már úgy rendelt Terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

11. Külföldre történő értékesítés
Eladó kizárólag Magyarország területére tud kiszállítást vállalni, más országban nem értékesít a honlapról.


12. Kiváló könyv garancia

12.1. Eladó biztosítja, hogy a „Kiváló könyv garancia” matricával ellátott termékei, könyvei mind olvasó- és tördelőszerkesztő által jóváhagyott, korrektúrázott és tesztolvasókkal tesztelt könyvek.

12.2. Eladó 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállal arra az esetre, ha Vevőnek (vagy annak, akinek a terméket megvásárolta) a Termék nem tetszik, nem felel meg az elvárásainak.

12.3. Vevő a vásárlástól számított maximum 1 hónapon belül jogosult kérni a pénzvisszafizetést, amennyiben igazolja, hogy a garancia érvényesítésének feltételei fennállnak.

12.4. Vevő vállalja, hogy amennyiben pénzvisszafizetést kér, úgy a Terméket saját költségén visszaküldi Eladó számára, a pénzvisszafizetés kérvényétől számított 14 napon belül.

12.5. A pénzvisszatérítésre a visszaküldött termék átvételét követő 8 (azaz nyolc) banki napon belül kerül sor.


13. Elállási jog
Vevőnek a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, Vevőálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.

A fogyasztó az elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) az árunak,
b) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

13.1. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
A nyilatkozat innen letölthető: elallasi_nyilatkozat.pdf

13.2. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

13.3. Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
13.3.1. Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

13.3.2. Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

13.3.3. Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

13.3.4. Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.


13.4. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

13.4.1. Az áru visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek sertétlenül átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

13.4.2. Az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli az áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az árut az Eladó címére kell visszaküldeni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött árut nem áll módunkban átvenni.

13.4.3. Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

13.5. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Vevő figyelmét, hogy Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniaiokokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.


14. Kellékszavatosság, áruszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

14.1. Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

14.2 Milyen jogok illetik meg Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

14.3. Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő napon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

14.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vevő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

14.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított tizenkét hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy az árut, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított tizenkét hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.


15. Áruszavatosság
15.1. Milyen esetben élhet Vevő a áruszavatossági jogával?
A Termék hibája esetén Vevő – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy áruszavatossági igényt érvényesíthet.

15.2. Milyen jogok illetik meg Vevőt áruszavatossági igénye alapján?
Áruszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

15.3. Milyen esetben minősül az áru hibásnak?
A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

15.4. Milyen határidőben érvényesítheti Vevő áruszavatossági igényét?
Áruszavatossági igényét Vevő az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

15.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti áruszavatossági igényét?
Áruszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az áru hibáját áruszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

15.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül áruszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül áruszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
– az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és áruszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Áruszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


16. Jótállás
16.1. Milyen esetben élhet Vevő a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

16.2. Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Áruk esetén az Eladó jótállást nem vállal.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

16.3.Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (áru és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg- nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatók meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

16.4. Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az árut ki kell cserélnie.

16.5. Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve áruszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vevőt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.


17. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
Vevő a Termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
– E-mail: info@halaszemese.hu

A Vevő írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek a Termék Vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A panaszt a vállalkozás köteles 30 napon belül megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.
A panaszt elfogadó, vagy elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles Vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vevő számára:

17.1. Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

17.2. Bírósági eljárás
Bírósági eljárás. Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

17.3. Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Vevő velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben Vevő fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Vevő jogosult az Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Vevő igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vevő vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a Vevőt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a Vevő kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a Vevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a Vevő az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a Vevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a Vevő nyilatkozatát arról, hogy a Vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f) a Vevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor, g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a Vevő aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Vevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

17.3.1. Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: 06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu

17.4. Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a Vevők beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a Vevők tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Vevő panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Termékkel kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Vevő és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Jelen ÁSZF 2025.01.28.napjától hatályos.

 

0
    0
    Kosarad
    Üres a kosarad